Sabtu, 8 Februari 2014


DOSA TIDAK MENJAGA KEBERSIHAN BAHAGIAN INTIM


Menjaga kebersihan adalah wajib bagi kita semua, dengan bermulanya kebersihan, semua perkara yang kita lakukan akan mendapat berkat dari Allah kerana kita sentiasa bersih, suci dan istiqamah dalam menunaikannya. 

Kebersihan juga memberi kita impak berpenampilan yang meyakinkan semua orang akan keperibadian kita. Jangan disebabkan kita tidak kisah akan kebersihan walaupun di bahagian badan yang sulit, sebab orang tidak nampak bahagian tu, kita ambil tak endah akan kebersihannya. Lagi pula kita sebagai manusia terutama beragama Islam ada cara macamana nak jaga kebersihan kawasan sulit tu..sebab sekarang pun, bangsa lain pula yang sudah mengamalkannya. Tak kisah lelaki atau wanita semua wajib menjaga kebersihan bahagian intim masing-masing..


Tanggungjawab kita bersama untuk menjaga kebersihan bahagian intim perlu ditekankan kerana ianya melibatkan amalan solat kita..Adakah solat kita diterima oleh Allah? Adakah kita semua sudah rasa bersih sebelum menunaikan solat? Wuduk sahaja belum tentu mengatakan kita bersih. Macamana nak tahu kita sudah bersih, suci sebelum menunaikan solat?
Adakah anda ingin tahu jawapannya...

sila share dan katakan 'saya nak'

Agar saya tahu anda inginkan jawapan dengan segera..
atau anda tahu jawapan boleh share bersama..
kita berkongsi ilmu DUNIA UNTUK AKHIRAT.. Insya Allah
FROM MYZAA ALI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan